Střet kultur

13. září 2014 v 10:07 | Honza |  Postřehy
Když jsem ve článcích Podpořme Palestince a 11 izraelských mýtů psal svůj názor na situaci v Gaze, někteří z vás reagovali pobouřeně. Obdržel jsem i reakce, dle nichž tím vlastně podporuji islám či islámské radikály. Jenže výše uvedené články měly spíše poukázat na agresivní a zločinné jednání Izraele.
V tomto článku bych rád všem pochybovačům ukázal, že i já (který podporuje obyčejné Palestince) mám obavy z islamizace našeho světa.



Ústí nad Labem

Na začátku srpna se objevila informace o události, která je příkladem rozkladu naší společnosti. Učitel David Kafka, který byl členem maturitní komise na Vyšší odborné a Střední škole zdravotnické, byl potrestán za nedostatečnou známku, kterou komise dala maturující muslimce Nur Ashraf Bekai.

David Kafka je k islámu kritický a stal se tak vhodnou obětí otce muslimské dívky. Ta sice sama přiznala, že jí otázka nesedla a učitelský sbor s inspekční kontrolou Krajského úřadu uznal, že muslimka zkoušku neudělala. Avšak ředitelka školy Miroslava Zoubková se postavila na stranu muslimů a začala Kafkovi oficiálně vyhrožovat vyhazovem.

Rodina žačky útočila na Kafku s tím, že je rasista a islamofob. A to jen proto, že je k islámu kritický (svoboda názoru jim asi nic neříká) a dal jí špatnou známku (to, že nezvládla učivo, je asi druhotné).


Teplice

Teplické lázně se staly cílem několika tisíc Arabů ročně. Do Teplic přinášejí peníze a místní radnice by tak nerada měla ve svém městě nějaký ten větší konflikt. Jenže místní si čím dál více stěžují na nepořádek v lázeňských parcích, porušování dopravních předpisů a narušování nočního klidu.

Radnice samozřejmě vše omlouvá s tím, že tito klienti se chovají takto z neznalosti. Je to přeci jiná kultura. A že je potřeba jim vše vysvětlit. Je zajímavé, že pokud neznalý Evropan přijede do arabské země a udělá tam něco, co odporuje tamním normám či zvyklostem, je nekompromisně a tvrdě potrestán. U nás se však vyrobí informativní cedule a strážníci městské policie jsou nuceni trpělivě vysvětlovat a vysvětlovat. Ale vede to někam? Jak řekl ředitel strážníků Michal Chrdle: "My je na kameře zaměříme, jak odhodí lahev. Přijde hlídka, oni to uklidí. Jenže za čtyři týdny je nepřevychováme, a když už začne uklízet jedna skupina, odjede domů a přijede nová."

V Teplicích jsou Arabové na návštěvě. Jenže se tak nechovají. A omlouvat to jinou kulturou je nemístné a nesmyslné.


Propaganda ve školách nebude - zatím

Ministerstvo školství odebralo svou záštitu projektu Muslimové očima českých školáků. Tento projekt měl středoškolským studentům vnutit pozitivní pohled na islám. Bez známek kritičnosti.

Na webu projektu jsou k dispozici pouze pozitivní nebo neutrální informace. Není tam však zveřejněna žádná kritická nebo negativně vykreslující informace. Takže o nějaké vyváženosti nemůže být ani řeč. Nějak bych čekal, že projekt, který má české studenty vzdělávat, bude objektivní a budou do něj zapojeni i kritici islámu. V naší kotlině tomu však takto není a do projektu se zapojila je skupina islamofilů a muslimů.

Podle ministra Marcela Chládka byla záštita projektu odebrána z důvodu obavy některých rodičů a na doporučení odborníků.


O školách ještě jednou

Střední zdravotnická škola v Praze dle svého školního řádu zakazovala nošení muslimského šátku (hidžábu). To mělo dle ombudsmanky Anny Šabatové diskriminovat studentku ze Somálska.

Školní řád není nějaký cár papíru a logicky by měl platit pro všechny studenty bez výjimky. A tedy i muslimské studentky se tak musí přizpůsobit. Jenže se u nás začíná rozmáhat ona pověstná připosranost a když si muslim stěžuje, tak se mu neodporuje. A zákon je najednou v této věci nejednoznačný a nejspíše se to i uzákoní. Aby nějaký učitel či ředitel v budoucnu zase neprovokoval.

V předchozím bodě zmiňovaný ministr školství Chládek je znám svým souhlasem s omezováním sekularismu v českém školství ve prospěch radikálního islámu (ač propagandistický projekt zrušil). A hájí tak právo na zahalování muslimek.

Jenže nějak neví, že zahalování není součástí Koránu a ani islámu. Jde o projev (symbol) tzv. politického islámu. Tedy toho, v jehož jménu jsou vražděni "nevěřící" po celém světě.


Závěrem

Nemám nic proti existenci muslimské církve. Pokud splní podmínky českého zákona a nebude český zákon porušovat. Nemám nic proti tzv. umírněným muslimům, kteří nepraktikují extrémní výklad své víry. Ať je podstata islámu jakákoliv, jeho větší nebezpečí tkví v jeho působení v "podzemí". V tom, že nebude na očích veřejnosti.

Bohužel se u nás všemožné úřady nechávají zatlačit někam (v zájmu nějakých multikulturních snah a v zájmu větší tolerance), kde už to smrdí průserem. Tolerance ano. Ale odtud potud.

Je známo, že muslimové odmítají naši kulturu a ještě se nám snaží vnutit tu jejich. A je proto nutné jim dát na srozuměnou, že jsou v zemi s jinou tradicí a s jinými historickými kořeny.
 

5 lidí ohodnotilo tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama