A opět Ukrajina

28. dubna 2014 v 9:45 | Honza |  Ze světa
Už to začíná připomínat nekonečný příběh. Avšak je nutné dál zveřejňovat informace o tom, co se na Ukrajině dělo a děje. Protože média nás krmí jen propagandou a manipulativními nesmysly. A tak se i v tomto článku podíváme na několik zajímavostí, které celou situaci na Ukrajině staví úplně do jiného světla.



Role Polska

Polsko se pomalu stává Trojským koněm Evropy, jelikož jeho aktivity slouží zájmům Washingtonu a zcela ignorují mezinárodní stabilitu.

V reakci na vývoj na Ukrajině se Polsko v posledních týdnech a měsících stále více obrací na představitele USA, aby byla v Evropě (tedy v Polsku) posílena přítomnost amerických vojáků. Polský ministr obrany Tomasz Siemoniak se na jednání s americkým protějškem Chuckem Hagelem dohodl na umístění blíže neurčeného počtu příslušníků amerických pozemních sil v Polsku. Na území našeho severního souseda již nyní operují letouny AWACS a F-16.

Polsko se též podílelo na výcviku členů Pravého sektoru. V září 2013 pozval ministr zahraničí Radoslaw Sikorski 86 členů tohoto neonacistického uskupení pod záminkou univerzitního výměnného programu. Polský týdeník Nie zveřejnil informaci, že tito lidé prošli intenzivním čtyřtýdenním výcvikem. A to ve výcvikovém táboře policie ve městě Legionowo. Učili se tam zvládat dav, bojovým technikám, chování v krizových situacích, stavění barikád, ochraně proti plynům používaných policií a střelbě.

Obrovskou míru pokrytectví vlády Polska dokazuje i událost těsně navazující na dohodu ukrajinské vlády a opozice z 21. února tohoto roku, kterou též podepsal Sikorski jako vyjednavač EU. Tato dohoda nebyla naplněna a opozice ji fakticky ještě ten den roztrhala. A to s vědomím Polska. Následující den muži, kteří byli v Polsku cvičeni, převzali na Ukrajině moc.


Když dva dělají totéž

Když demonstranti házejí zápalné lahve na nebránící se policisty, zapalují a obsazují vládní budovy a rozpoutávají vlnu násilí, pak se proti nim nesmí zasáhnout. Protože tak činí v zájmu EU a USA.
Když demonstranti vyjdou pokojně do ulic a vytvářejí se ozbrojené skupiny, které brání přestavitelům nelegitimní vlády vykonávat jejich činnost, pak je proti nim poslána armáda. Protože tak činí v zájmu vlastním a podporuje je v tom Rusko.

Proč taková invaze do Iráku prošla (prý měl zbraně hromadného ničení - které nikdo doposud nenašel)? A proč referendum o připojení Krymu k Rusku, které bylo hlídáno mnohými zahraničními pozorovateli a bylo shledáno jako zcela svobodné, neprošlo?

Proč se administrativa USA spojuje s těmi, kdo jim v aktuální situaci může posloužit či pomoci? Třeba v Sýrii s Al-Kajdou nebo na Ukrajině s Pravým sektorem. A proč je spojení obyčejných lidí na východě Ukrajiny s administrativou Ruska špatné?

Proč je krajně pravicová maďarská strana Jobbik špatná? A proč stejně krajně pravicová ukrajinská uskupení Pravý sektor a Svoboda ne?

A proč jsou Spojené státy válčící dnes ve více než stovce zemí, kde vesele svrhávají tamní režimy, zabíjejí civilisty a ničí celé kultury, údajnou baštou svobody a demokracie? A proč je Rusko, které u svých hranic obhajuje své zájmy, agresivní a imperialistickou velmocí?

Na kolik zemí v posledních 10 letech zaútočilo USA a na kolik Rusko?

Kolik vojenských základen a jaderných zbraní kolem Ruska má USA. A kolik jich má Rusko?


Pravý sektor

Na internetu se objevilo video, kterým se chlubí Pravý sektor. Jeho maskovaní členové popravili před očima manželky náčelníka policie v Doněcku. Video obsahuje brutální záběry a není vhodné pro osoby mladší 18 let a slabší povahy.



Závěr

Ano, některým tento článek může opět připadat jako pro-ruský. Avšak ve skutečnosti se tu snažím především poukázat na ohromné pokrytectví. Pokrytectví, které vládne tomu "západnímu" světu.


Aktualizace článku: 29. dubna 2014
 

10 lidí ohodnotilo tento článek.

Komentáře

1 Hlemyzd Hlemyzd | 28. dubna 2014 v 18:45 | Reagovat

Váženy pane Honzo,

po cca týdnu jsem opět zavítal na Vaše stránky a byl jsem zklamán, že u předchozích článků jsem nedostal odpovědi na otázky, které jsem pokládal (V jednom případě Vám, v druhém jisté diskutující). Měl jsem za to, že chcete diskutova, ne jen nekriticky prezentovat své názory a sklízet za ně potlesk. Proto ještě naposledy skusím reagovat na tento Váš nejnovější článek.
Hned na začátku tvrdíte, že média nás "krmí propagandou a manipulativními nesmysly". Můžete prosím zcela konkrétně říci, kdy a které noviny o něčem v dění na Ukrajině mylně informovala? Já si vzpomínám, že na naše média velice neobvykle byl odvysílán pan president Putin, jak tvrdí, že na Krymu nejsou žádní vojáci, a následně jeho tehdy nové vystoupení, kde potvrdil, že ruští vojáci skutečně na Krymu byli a zajišťovali "bezpečí". K tomuto nemáte co říci?
Dále tvrdíte, že Polsko slouží zájmům Washingtonu. Zeptám se Váš, jaké zájmy to jsou? Odkud to víte? Máte známé v Bílém domě? Či se jedná o Váš názor, utvořený sledováním situace? Na ten máte samozřejmě plné právo, ale dejte si pozor na prezentování svého názoru jako faktu.
Ohledně umístění jednotke USA v Polsku máte pravdu.
Ohledně výcviku příslušníků Pravého sektoru Polskem tuším, že Váš zdroj jewertyzreport.com. Tato informace skutečně může být pravdivá, ale také nemusí. Každopádně byl byl opatrný. Vy jste se ale zřejmě rozhodl, že je to nepochybně pravda. Na základě čeho jste se tak rozhodl je mi záhadou, když naše média podrobujete tak tvrdé kritice a nedůvěře, můžete nějak objasnit Váš postup?
Ohledně nenaplnění původní dohody říkáte pravdu, ovšem nerozumím Vašemu dalšímu argumentu, ten kdo ji nedodržel nebylo Polsko a EU ale Ukrajinská opozice.
Bod ohledně demonstrací na Majdanu zjednodušujete. Nepopiratelný fakt je, že tam probíhaly celé měsíce neagresivní demonstrace a byly to tisíce lidí. Nepopiratelný fakt je, že demonstrace neutichaly a i po Vánocích opět propukly. Je i fakt, že policisté zasáhli, a to několikrát proti demonstrantům a výsledkem bylo mnoho zraněných. Nevím proč tvrdíte, že policisté nic nedělali, v tomto bodě zde prezentujete nepravdu.
Jak sám srovnáváte a přiznáváte, mezi demonstranty majdanu a proruskými separatisty je rozdíl. Majdanští demonstranti házeli dlažební kostky a zápalné láhve. Proruští mají od samého začátku vojenskou výzbroj - což je každému trochu logicky uvažujícímu člověku podezřelé. Jak tvrdíte, z EU řízené měsíce probíhající demonstrace pouze házely kameny, ale proruské mají od prvního dne samopaly. Jak si vysvětlujete tento rozdíl, který jste sám přiznal?
Abych už se příliš nerozepisoval, ve zkratce - Saddám Husein je znám použitím chemických zbraní ve válce proti Íránu 1980-1989 a proti Kurdskému povstání 1991. Velmi malé zásoby byly skutečně nalezeny i po invazi USA 2003.
Pravý sektor, připomínám, byl vyzván k odzbrojení i Vámi označovanou nelegitimní ukrajinskou vládou.
Že USA válčí ve stovce zemí je nepravda. Jejich vojska aktivně bojují v Afghanistánu spolu s vojsky mnoha dalších států včetně ČR.
Udejte kulturu, kterou USA zničila. Žádná není. Naopak, kultury států které dlouho USA okupovala (Japonsko, Německo po 2. světové) zůstaly zachovány a přestaly být agresivní.
Rusko připojilo za pomocí vojska k sobě území jiného státu, kterému dokonce smlouvou garantovalo územní celistvost. USA nepřipojili k žádné teritorium již přes 100 let.
USA v poslední deseti letech nenapadlo žádný stát. Poslední válku začalo 2003 invazí do Iráku bez mandátu OSN. Připomínám, že k žádné akci v Sýtii nedošlo a v Lybii se jednalo o akci Francie, VB a další BEZ přímé účasti USA.
Rusko napadlo vojensky Gruzii a odtrhlo od ní regiony Osetie a Abcházie během Olympiády v roce 2008. President Putin přiznal přítomnost Ruských vojáků při anexi Krymu 2014.

2 Honza Honza | Web | 28. dubna 2014 v 20:04 | Reagovat

[1]:
Nejdříve se naskýtá otázka, proč opakovaně navštěvujete tento blog, když jste neustále zklamán.

No nic.

V případě otázek a odpovědí - nemohu a nebudu zde reagovat na každou otázku, kterou tu kdokoliv položí v komentářích pod články. Na to tu opravdu není prostor a je to pro mne časově nemožné. Pokud máte zájem o diskusi, pak doporučuji směřovat své dotazy formou "Zpráva autorovi", které jsou přeposlány do mého emailu.

Co se týče médií, nejspíše máte dojem, že jejich informace jsou vyvážené a nezaujaté. Stačí se však podívat na jakýkoliv zpravodajský server nebo sledovat jakýkoliv zpravodajský pořad v TV a přemýšlet u toho. Zjistíte, že naše média přinášejí informace jen a pouze pro-západní (tedy nepoukazují na svinstva USA atd.) Jeden příklad - článek o tom, jak je práce pilota dronu super (http://zpravy.idnes.cz/armada-usa-cvici-vic-pilotu-dronu-dqg-/zahranicni.aspx?c=A130503_190537_zahranicni_pul), ale ani zmínka o tom, že při útoku dronů je hodně těžké rozlišit civilistu od tzv. legitimního cíle.

Zájmem Washingtonu je získat na svou stranu Ukrajinu, která je bránou do Ruska.

Majdan je ukázkou toho, jak je zhusta manipulováno s informacemi. Bylo tam hodně ozbrojených lidí, kteří například stříleli z vrchních pater hotelu Ukrajina v době, kdy byl obsazen demonstranty. Tato informace pochází z BBC. Naše média ji ignorují. Současně bych rád uvedl, že pokud by se podobná situace udála kdekoliv jinde (Evropa, USA), pak by demonstranti byli nekompromisně a silou potlačeni. Nebo si snad myslíte, že by příslušník Policie ČR strpěl, aby mu někdo na hlavu hodil molotova?

V případě USA se mýlíte. V současné době vede administrativa USA vojenské operace ve více než stovce zemí (vojenskou operací rozumíme i operace nízké intenzity - útoky dronů, speciálních jednotek a kontraktorů).

Rusko provádělo a provádí operace na území bývalého Sovětského sbvazu. Ty jsou často vyvolány bojem proti islámským fundamentalistům. To, že sse s tím nemažou je jiná věc. Stejně tak se s tím ale nemaže USA - pokud může zabít jednoho teroristu řízenou střelou, tak je nezajímá, že okolo toho domu je deset civilistů.

Mnoho kráte jsem upozornil na to, jak naše média prezentují očividnou lež jako fakt. Na tomto blogu prezentuji své názory a na ty mám jistě právo.

Ano, jedná se o mé názory utvořené sledováním situace, kdy říkám, že tu něco proklatě zavání. A pokud s tím má někdo problém, je to jeho věc.

3 Hlemyzd Hlemyzd | 28. dubna 2014 v 21:56 | Reagovat

Dobrá, odkaz na email beru, ale vzhledem k tomu že mě až tak nezaujala možnost vést tuhle diskusi nějak dlouhu, nechám to tady coby příspěvek.
Pro vysvětlenou, blog jsem navštívil po sebeprezentaci na novinkách a vzhledem k tomu, že jej prezentujete tak, že má ukazovat pravdu narozdíl od našich médií jsem si myslel, že budete chtít reagovat na věcnou kritiku nesrovnalostí ve Vašich názorech. Ledaže byste napsal níže něco na co bych opravdu musel reagovat, bude toto můj poslední přízpěvek zde a můžete dál nerušeně hlásat pravdu :)
Co se týče médií, opravdu často jsou nevyvážené, někdy zavádějící a je z nich cítit názor autora a to by nemělo být. Nemyslete si že to nevídím. Sleduji hned několik českéch webů, BBC a Le Mond a porovnávat ty informace je velice zajimavé. Především si myslím, že je chyba, že žádný český web se neomezuje na strohé sdělení faktů a jakékoli komentáře nenechává do jiných rubrik (Jak to dělá například BBC). Ale všimně te si - často je pod ožehavými tématy na zahraničních servrech zakázána diskuse. Umím si Vás přestavit, jak byste mluvil o potlačování svobody slova, i když je to nesmysl. Jednoduše příliš kontroverzní témata vyvolávají hádky a na ty jsou místa jinde. Ale odbočuji.
Ohledně odkazované článku se nikde nepíše, že je ta práce super. Vy jste si ho tak pouze vyložil. Přečetl jsem jej a je to popis toho, co ti piloti dělají. Dodám, že je to práce kterou bych nikdy nechtěl dělat, jelikož na druhé straně umírají lidé. Každopádně já žádnou mediální manipulaci nevidím. Mám pocit, že nevíte, co to opravdová propaganda je. Pokud chcete názory druhé strany, máte možnost si je najít. Pokud umíte Azbuku, nic Vám nebrání číst ruské servry. Propaganda a manipulace by bylo, pokud by v celé ČR byly zahraniční weby zablokované a vláda ovládala média a představoval verzi událostí, kterou chce aby lidé věřili. Ujasněte si prosím pojmy.
Zájem Washingtonu je opět Váš názor, může a nemusí být pravda. Podle mého by USA byli daleko radši, kdyby se nic nedělo, jestli někdo opravdu chce získat Ukrajinu, je to EU. Jsme ale v rovině názorů.
Ty zprávy z Majdanu jsou dosti zmatené. Já samozřejmě nebudu popírat, že demonstranti s největší pravděpodobností zabili policisty. Vy si ale uvědomte, a opakuji se už z minulého příspěvku, že Ukrajinská policie se ty demonstrace snažila měsíce rozehnat, přes to že se tváříte že to tak nebylo, tak ano, silou. Sám myslím víte, kolik zraněných tam bylo, desítky jich ošetřovali u nás v ČR. Tak se prosím netvařte, že policie byla oběť, to prostě není pravda. O všem ostatním se můžeme přít, ale násilnosti tam byly na obou stranách, a podle všeho to byli právě policisté co začali střílet ostrými náboji a zabili 80 lidí. I kdyby to bylo naopak, neurážejte ty zmlácené lidi tím, že policie byla zcela nenásilná a demonstranti je začali mlátit, tak to prostě nebylo a Vy to víte, můžete si pohodlně dohledat průběh těch nepokojů, trvaly okolo půl roku a zprávy a reportáže jsou stále horké na netu.
Vaši argumentaci ruskými operacemi jsem docela nepochopil, nebavili jsme se o tom. Každopádně když jste to načal, tím "že se s tím nemažou" máte na mysli bombardování celých vesnic a desítky tisíc mrtvých v Čečně?
Máte pravdu, ani Američany nebude příliš zajimat kolik je okolo civilistů když mohou zabít významného teroristu. Nikdy nebudu tvrdit, že USA jsou svatí, tak to prostě není s žádným národem. Jak jste ale sám naznačil, Rusy to nebude zajimat vůbec.
Ano, USA opravdu má stovky a stovky základen a malých operací. Přečtětě si to ale po sobě. Vy jste napsal, že vedou VÁLKY ve stovkách zemí, a to jednoduše není pravda.
Rád bych od Vás, vzhledem k tomu že tu již nebudu dále obtěžovat přízpěvky slyšel, jak vnímáte dokázanou lež prezidenta Putina ohledně vojáků Krymu. Na to jste poněkud podezřele nereagoval. Děkuji a přeji hezký večer.

4 XJan XJan | 29. dubna 2014 v 0:45 | Reagovat

Mě se dicky líbí číst si takhle navečer tyhle protichůdné komentáře. Je to velice věcné a poučné. Cejtím dobré názory na obou stranách... Všechno je to o komunikaci. Problémem českých médií je, že je to dneska tak nevděčné a především těžké řemeslo, že v něm je již pramálo profesionálů a tak je tma zaměstnáno plno dětí a bulíků co si myslí, že je jejich článek nebo reportáž nějaký blogísek nebo video na Týtrubu. Samozřejmě velmi nadneseně, ale ta subjektivita mě v tom vyloženě dicky sere, jako kdyby byli hrdí za to, čemu se můžou podlézat. A ti starší novináři už zase mají své názory na politiku tvrdě vytičené. Nechci shazovat úplně všechny, ale být v tomto byznyse u nás víc peněz, vypadalo by to jistě serioznějc a dostali by se tam nezaujatí profesionálové, které baví získávat fakta a pravdu v nejsurovější podobě.

5 gert gert | E-mail | 29. dubna 2014 v 9:07 | Reagovat

[2]:ten slimak je trol -su všade,ako vyrus nechcu dovolit ine nazory a predkladaju hlavnoprudove žvasty,ine mena,ale stale to iste klamstva,klamstva...to nemože byt nevedomost ale vedome zavadzanie,propaganda

6 rumla rumla | 1. května 2014 v 18:27 | Reagovat

jo.. ti vojáci, ti tam ale přece byli, dle smlouvy s Kyjevem jich tam mohlo být až 22000. Bylo jich tam v inkriminované době jen 18 000. A že se chovali tak, aby nebyly žádné ztráty, dostali metál.. to je přeci jasné?? ne??

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama