Reklama na Blogu

7. února 2014 v 14:41 | Honza |  Informativní
Když nechcete, aby vám do poštovní schránky někdo házel reklamní letáky, tak na ni nalepíte lístek a máte pokoj (většinou). Reklam ostatních se už tak lehce zbavit nelze. Ty v tisku nebo na reklamních plochách ve městě, u silnic či jinde můžete ignorovat. Ty v televizi či rádiu můžete nevnímat nebo přepnout na jiný kanál (přeladit na jinou stanici).
Co ale s reklamou na internetu?


Ve středu 5. února mi došla trpělivost s reklamou na blogu. Tak nějak jsem ještě toleroval tu grafickou mezi prvním a druhým článkem. Ale už jsem se opravdu nemohl smířit s tou novinkou pod posledním článkem. Ač by se mohlo říci, že je méně vtíravá, než banner, je tato textová problematičtější.

Nejdříve jsem se zhrozil, co tam proboha dělá Sklik. A jal se v administraci blogu hledat možnost, jak to vypnout. Ale ono to nejde. Blog se prostě stal dalším reklamním nosičem pro roztahovačný Seznam.cz.

A co že je na textové reklamě na blogu problematické?
Ta grafická se lépe přehlížela - je to jen nějaký obrázek.
Jenže ta textová je záměrně nastavena tak, že se tváří jako článek (včetně oddělovače, barvy a fontu písma). A vpravo pod tím je drobný odkaz na Sklik, který však lze lehce přehlédnout nebo zaměnit za běžný text "Celý článek/Přidat komentář" (pokud se nepodíváme pořádně). A tak vesele budou uživatelé klikat v domnění, že se jedná o součást blogu a článek.

Takhle ale ne přátelé.

Nemohu tuto reklamu zcela z blogu odstranit. Mohu si ji však ve svém prohlížeči zablokovat. A to radím i vám.

Způsobů je několik. A jako nejvýhodnější se mi jeví (a také jej používám) doplněk prohlížeče AdBlock.

Už jsem i četl článek, v němž je AdBlock označován jako něco špatného a vůči provozovatelům webových stránek nemorálního. Prý tento doplněk narušuje webovou ekonomiku.

Nicméně celá otázka reklamy na internetu má dvě roviny. Jednou je to, že provozovatele webů reklama živí a myslím, že uživatelé tuto rovinou chápou. Tou druhou je však rovina pohledu uživatele, který může vnímat reklamu jako vlezlou, obtěžující či dokonce ohrožující bezpečnost jeho PC (může být přesměrována na podvodné a zavirované weby). A pokud je reklama vlezlá či nevhodně narušuje strukturu webu (a to i vzhledem, který evokuje, že je součástí webu), pak její blokování je na místě.

A takové to vyjádření provozovatelů, že máme službu zadarmo a musíme strpět trochu nepohodlí, považuji za scestné. Něco (jak jsem již někde četl) jako když vám bude nabízen chleba zadarmo. Bude však obsahovat také štěrk. A vám bude řečeno - máte chleba zadarmo a tak musíte sníst i ten štěrk, protože štěrkovny nám platí.

Výhody blokování reklamy:
- rychlejší načítání webu
- zvýšení zabezpečení
- stránky bez otravných odkazů na vše možné a nemožné

Blokování reklamy není ničení webové ekonomiky. Je to regulační mechanismus, který brání přemnožení krys. A toto srovnání nám také jasně ukazuje, kdo vlastně stojí za pokřivenou webovou ekonomikou. Nejsou to provozovatelé webů či blogů, kteří mlčí. Protože ti nemají (= neumí najít) jiný zdroj příjmu. Ve skutečnosti je tento systém pokřiven zadavateli reklamy, kterým je jedno, jak ta reklama zatěžuje naše připojení k internetu a jak nám znechucuje procházení webových stránek.

My uživatelé máme právo reklamu blokovat.
A provozovatelé by se měli zamyslet, protože se chovají hloupě.
 

1 člověk ohodnotil tento článek.

Komentáře

1 Petr Petr | 15. února 2014 v 10:38 | Reagovat

SUPER !!!!
Děkuji za návod a všem velmi DOPORUČUJI. :-)

2 Zdeněk Zdeněk | 13. května 2014 v 10:51 | Reagovat

Děkuji Vám Honzo za tip, tento článek jsem četl před dlouhou dobou a právě teď mi s reklamama a s jejich zpomalováním mého nepříliš rychlého připojení došla trpělivost. Tedy ještě jednou díky, je to paráda :-).

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama